Ένα «Δέντρο Ζωής» δίνει ελπίδα στους ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα

0

Ο Χρήστος Αντωνόπουλος MD, PhD, MBA, Διευθυντής του τμήματος Ογκολογίας της AstraZeneca Ελλάδος μιλά στο The Doctor με αφορμή τη νέα καμπάνια ενημέρωσης «Γεμίζουμε φύλλα ζωής… πολεμάμε τον καρκίνο του πνεύμονα!»

Ο καρκίνος του πνεύμονα αποτελεί μάστιγα για τον ελληνικό πληθυσμό, με τη χώρα μας να είναι πρώτη σε αναλογία σε θανάτους από τη νόσο στην Ευρώπη.

Με αφορμή τη νέα καμπάνια ενημέρωσης «Γεμίζουμε φύλλα ζωής… πολεμάμε τον καρκίνο του πνεύμονα!» της AstraZeneca, ο Διευθυντής του τμήματος Ογκολογίας της εταιρείας, Χρήστος Αντωνόπουλος μιλά στο THE DOCTOR για τις εξελίξεις αναφορικά με τη νόσο και τη σημασία της ενημέρωσης.

Ηγείστε του τμήματος Ογκολογίας της AstraZeneca. Ποιες είναι οι προτεραιότητες της εταιρείας σε ότι αφορά τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του Έλληνα ασθενή; 
Με 30 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα βρισκόμαστε κοντά στον ασθενή, συνεισφέροντας ουσιαστικά στην ποιότητα ζωής και την παραγωγικότητα χιλιάδων ανθρώπων. Στόχος μας είναι να αλλάζουμε τις αντιλήψεις, να βελτιωνόμαστε συνεχώς και να δημιουργούμε το μέλλον με άξονα την καινοτομία, υπερβαίνοντας τα όρια του εφικτού μέσω της επιστήμης.
Στην AstraZeneca αποδεικνύουμε έμπρακτα την προσήλωσή μας στον ασθενή με ένα αναπτυσσόμενο portfolio που αφορά τις 3 θεραπευτικές κατηγορίες στις οποίες επικεντρωνόμαστε, τον καρκίνο, το καρδιομεταβολικό και το αναπνευστικό. Προτεραιότητά μας είναι η δημιουργία προστιθέμενης αξίας όχι μόνο για τους ασθενείς, αλλά και για το σύνολο της κοινωνίας.
Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο όλα αυτά τα χρόνια προσφέρουμε απρόσκοπτα τα καινοτόμα φάρμακά μας στην ελληνική κοινωνία και στηρίζουμε με κάθε ευκαιρία τους Έλληνες επιστήμονες και το Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Βρίσκεστε στην πρώτη γραμμή στην καταπολέμηση των ασθενειών. Ποια είναι η βασική αποστολή της εταιρείας; 
Στην AstraZeneca καθοδηγούμαστε από την επιστήμη. Βασική μας αποστολή είναι να υπερβαίνουμε τα όριά της για να δημιουργήσουμε φάρμακα που θα αλλάξουν τη ζωή των ασθενών.
Για αυτό το λόγο, κάθε μέρα προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι και να είμαστε πάντα δίπλα στους ασθενείς που έχουν πραγματικά ανάγκη την επιστημονική γνώση και τα καινοτόμα φάρμακά μας. Εστιάζουμε στην επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης μέσω της παραγωγής φαρμάκων που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τομέα της φροντίδας, διασφαλίζοντας ότι τα φάρμακα αυτά θα φτάσουν στους ασθενείς που τα χρειάζονται.
Η επιτυχία μας επομένως εξαρτάται από την ικανότητα προσδιορισμού της κατάλληλης θεραπείας για κάθε ασθενή.

Ο καρκίνος του πνεύμονα αποτελεί έναν από τους πιο θανατηφόρους καρκίνους. Πόσο ενθαρρυντικά είναι τα νέα δεδομένα αναφορικά με τη νόσο;
Επί του παρόντος, η πενταετής επιβίωση για όλους τους ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα είναι 19%. Νεότερα δεδομένα δείχνουν ότι ο καρκίνος του πνεύμονα αν διαγνωσθεί σε πρώιμο στάδιο (στάδιο ΙΙΙ) τότε υφίσταται η θεραπευτική προσέγγιση με εξατομικευμένες θεραπείες που στοχεύουν στην ίαση. Συνεπώς, η έγκαιρη διάγνωση είναι κομβικής σημασίας.
Επιπλέον, είναι πια γνωστό ότι ο καρκίνος του πνεύμονα δεν είναι μια νόσος, υπάρχουν διακριτοί τύποι που χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης. Για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη διαχείριση του ασθενούς, πιστεύουμε ότι θα πρέπει αυτή να γίνεται από μια έμπειρη ομάδα ιατρών διαφορετικών ειδικοτήτων. Επιπρόσθετα, οι ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα αναζητούν την πληροφόρηση και την ενεργό συμμετοχή τους στη σωστή διάγνωση και θεραπεία της νόσου.
Οι ρυθμιστικές αρχές οφείλουν να ενημερώνονται για τα νεότερα δεδομένα του καρκίνου του πνεύμονα και αναγνωρίζοντας την ιατρική ανάγκη, να εξασφαλίζουν την έγκαιρη πρόσβαση των ασθενών σε καινοτόμες διαγνωστικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις.

Ποιο είναι το στοίχημα της AstraZeneca στη θεραπεία του καρκίνου του πνεύμονα;
Έχοντας μια μακρά ιστορία στην ανάπτυξη φαρμάκων που άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τον καρκίνο του πνεύμονα, η προτεραιότητά μας είναι να εξασφαλίσουμε ότι ο κατάλληλος ασθενής, με τον κατάλληλο βιοδείκτη, θα λάβει την κατάλληλη, εξατομικευμένη θεραπεία. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω τη σημαντικότητα της αποζημίωσης των βιοδεικτών από την πολιτεία καθώς αυτό θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς για τη σωστή διάγνωση και κατ’ επέκταση την καταλληλότερη θεραπευτική επιλογή.
Η τολμηρή φιλοδοξία μας είναι να αλλάξουμε τις ζωές των ασθενών, εξαλείφοντας τον καρκίνο του πνεύμονα ως αιτία θανάτου.

Ποιες είναι οι δράσεις της εταιρείας στην ενημέρωση του κοινού για τη νόσο;
Η ενημέρωση του κοινού αναφορικά με τον καρκίνο του πνεύμονα αποτελεί βασική προτεραιότητα για την AstraZeneca.
Με τη καμπάνια ενημέρωσης «Γεμίζουμε φύλλα ζωής… πολεμάμε τον καρκίνο του πνεύμονα!» στοχεύουμε να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό αναφορικά με τον καρκίνο του πνεύμονα και να συμβάλλουμε στην ενημέρωση για τη φύση της νόσου και τις ιατρικές εξελίξεις στις εξατομικευμένες θεραπείες. Στην AstraZeneca εργαζόμαστε όλοι με στόχο να βελτιώσουμε τη ζωή των ασθενών παρέχοντας καινοτόμες θεραπείες. Φιλοδοξία μας είναι να φέρουμε κοντά όλους τους φορείς (ιατρική κοινότητα, ασθενείς, πολιτεία και το ευρύ κοινό) έτσι ώστε ο καρκίνος του πνεύμονα να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά από τη διάγνωση μέχρι την επιλογή της κατάλληλης θεραπείας.
Κυρίως όμως μέσα από τη δράση μας «ΔΕΝΤΡΟ ΖΩΗΣ» επιθυμούμε να εμφυσήσουμε αισιοδοξία για τις εξελίξεις στην αντιμετώπιση ενός από τους πιο θανατηφόρους καρκίνους.
Να σημειωθεί ότι η καμπάνια διοργανώνεται από την εταιρεία υπό την αιγίδα της Εταιρείας Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδας (ΕΟΠΕ) και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου (ΕΛΛ.Ο.Κ.).

Με το «ΔΕΝΤΡΟ ΖΩΗΣ» καλείτε το κοινό να δώσει «ζωή» σε ένα ξύλινο δέντρο. Ποιος είναι ο συμβολισμός αυτής της δράσης;
Στη δράση «ΔΕΝΤΡΟ ΖΩΗΣ», ο πνεύμονας παραλληλίζεται με το δέντρο/δάσος, τον «πνεύμονα της πόλης».
Ένα ξύλινο ομοίωμα δέντρου με γυμνά κλαδιά έχει ξεκινήσει να τοποθετείται από τον Ιούλιο και μέχρι και τον Νοέμβριο θα βρίσκεται σε χώρους υποδοχής μεγάλων ξενοδοχείων, σε χώρους εισόδου μεγάλων νοσοκομείων, στο Μετρό Συντάγματος και σε άλλους χώρους στις δύο μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Κατά τη διάρκεια κάθε δράσης που θα πραγματοποιούμε, το κοινό θα μπορεί να προσθέτει φύλλα στο δέντρο, δίνοντάς του συμβολικά ζωή, ενώ στα φύλλα αυτά θα μπορεί να γράφει τα δικά του μηνύματα, εμψυχώνοντας και στηρίζοντας τους ασθενείς.
Η καμπάνια θα ολοκληρωθεί με μια μεγάλη δράση αναδάσωσης που θα πραγματοποιηθεί στην Αττική, τον Νοέμβριο, μήνα ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του πνεύμονα.

Συνέντευξη / Κοσμάς Ζακυνθινός

Share.

About Author

Comments are closed.