Δυναμικό παρόν στον χώρο του Health Care από την εταιρεία IPSOS

0

Η έρευνα πρέπει να λειτουργεί ως εργαλείο ανάπτυξης και εξέλιξης μιας εταιρείας

Η IPSOS είναι μια Γαλλική πολυεθνική εταιρεία έρευνας αγοράς, η οποία ιδρύθηκε το 1974. Κατέχει την 1η θέση παγκοσμίως στις έρευνες για καταναλωτικά προϊόντα με πελάτες της μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες ενώ κατέχει την 3η θέση μετά την Nielsen και την ΙΜS στους υπόλοιπους τομείς ερευνών.

Στην Ελλάδα η εταιρεία IPSOS δραστηριοποιείται εδώ και 16 μήνες μετά την εξαγορά της εταιρείας ερευνών Synovate. Το αντικείμενο της εταιρείας είναι τόσο οι έρευνες για καταναλωτικά προϊόντα όσο και ιδιαιτέρως οι έρευνες στον τομέα της παροχής υπηρεσιών υγείας Health Care. Συνολικά η IPSOS δραστηριοποιείται σε 84 χώρες με το 33% του τζίρου της να προέρχεται από τις αναδυόμενες αγορές όπως είναι η Ασία, η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή και Ινδίες. Η εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση στην έννοια της Καινοτομίας και για αυτό το λόγο έχει αναπτύξει την ΙPSOS Laboratories με τη συνεργασία μίας μεγάλης ομάδας στατιστικολόγων και με κύριο στόχο την δημιουργία ειδικών ερευνητικών εργαλείων που καλύπτουν τις ανάγκες του πελάτη για την κάθε φάση ζωής ενός προϊόντος.

Το πελατολόγιο της IPSOS είναι κατά βάση πολυεθνικές εταιρείες όπου και σε κάποιες από αυτές είναι «Global Guardian», δηλαδή αποτελεί αποκλειστικό πάροχο παροχής υπηρεσιών παγκοσμίως για εταιρείες όπως είναι η Procter & Gamble, Coca Cola, Unilever, Montelez International, Nestle, Microsoft, Novartis, Pfizer. Η IPSOS έχει το προτέρημα να διαφοροποιείται από τις ανταγωνιστικές της εταιρείες, διότι δεν είναι απλά ακόμα μια εταιρεία παροχής στατιστικών υπηρεσιών, αλλά προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις και κατευθύνσεις οι οποίες ισχυροποιούν την θέση του εκάστοτε πελάτη της στην αγορά.

sl.11_opt

Ιδιαίτερα για την έρευνα Healthcare, η IPSOS είναι σε θέση να δίνει σε όλες τις φάσεις του κύκλου ζωής του κάθε προϊόντος διορθωτικές λύσεις και να βοηθά τις εταιρείες – πελάτες της να προβλέπουν τα εμπόδια στην αγορά τους και στην αποδοχή των προϊόντων τους. Οι λύσεις βελτιστοποίησης του μεριδίου αγοράς έχουν ελαχιστοποιημένο ρίσκο, γιατί αυτό περιορίζεται στο κόστος της έρευνας. Σήμερα οι εταιρείες χρησιμοποιούν τις έρευνες ως εργαλεία και δεν τις παραγγέλνουν απλώς για να τις έχουν. Οι εταιρείες σήμερα επιβάλλεται και πρέπει να λειτουργούν και να ενεργούν pro active, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την εξέλιξή τους. Μέσα από την γνώση και παγκόσμια οπτική για το προϊόν κάθε εταιρείας, η εταιρεία έχει την τεχνογνωσία ώστε να δίνει κατάλληλες λύσεις προσαρμοσμένες στις δύσκολες απαιτήσεις της σημερινής ελληνικής αγοράς.

Στην Ελλάδα η IPSOS έχοντας στο οπλοστάσιο της όλα τα προαναφερθέντα, έχει επιπλέον το πλεονέκτημα να στελεχώνεται από ειδικούς με 18χρονη εμπειρία στο χώρο, οι οποίοι θα εισάγουν στην εγχώρια αγορά νέα εργαλεία έρευνας με μοναδική αποτελεσματικότητα για τις εταιρείες – πελάτες της, όπως το νέο μοντέλο μάρκετινγκ που είναι πλέον Customer Focused, τα Therapy Monitors Through Syndicated Patient Record Audits που καλύπτουν πάνω από 30 χώρες στους τομείς της ογκολογίας, των ιών, των αυτοάνοσων, του διαβήτη και της υπερλιπιδαιμίας, των καρδιακών νοσημάτων, του αλστχάιμερ, της κυστικής ίνωσης του άσθματος κλπ, καθώς και το Censydiam Targeting Model, το οποίο αναπτύχθηκε μέσα από την ψυχοδυναμική θεωρία κατανόησης της ανθρώπινης προσωπικότητας του Adler προσφέροντας ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο κατατάσσονται οι διαφορετικές κατηγορίες ανθρώπων με βάση τα βαθύτερα κίνητρα τους. Τα οφέλη του CTM είναι η προβλεψιμότητα συμπεριφοράς και η ενσωμάτωση των κριτηρίων προηγούμενων μοντέλων με εμβάθυνση όμως στους λόγους που βρίσκονται πίσω από τα κριτήρια αυτά. Γνωρίζοντας λοιπόν τα κίνητρα των εταιρειών – πελατών, γίνεται ξεκάθαρο όχι μόνο το γιατί συμπεριφέρονται με συγκεκριμένο τρόπο αλλά και πως θα αντιδράσουν σε επικείμενες εξωτερικές αλλαγές. Πέραν αυτών, η IPSOS εισάγει στην Ελληνική αγορά και ένα νέο, πρωτοποριακό προϊόν, το IPSOS – Observatory, το οποίο παρακολουθεί σε μηνιαία και τετραμηνιαία βάση τις αλλαγές και τις τάσεις στην αγορά της υγείας στην Ελλάδα, συμπεριλαμβάνοντας το κράτος, τα ασφαλιστικά ταμεία, τα νοσοκομεία, τους γιατρούς και τους ασθενείς.

sl.17_opt

Το ερώτημα που γεννάται είναι εάν η έρευνα στις μέρες μας θεωρείται πολυτέλεια για τις εταιρείες. Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα δίνει με πλεόνασμα σιγουριάς η κυρία Τίνα Τρίψα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας IPSOS, αναφέροντας ότι: «Εάν κάτι δεν σου είναι χρήσιμο, ακόμα κι αν κοστίζει ένα ευρώ είναι πολυτέλεια ή ακόμα χειρότερα σπατάλη. Μια έρευνα αγοράς που απλώς επιβεβαιώνει τα όσα ξέρεις από άλλες πηγές πληροφόρησης και την θέλεις απλώς για να «επισημοποιήσεις» τα στοιχεία σου, δεν σου προσφέρει παρά το όφελος της ασφάλειας. Όμως μια έρευνα που σε βοηθάει να ανακαλύψεις πράγματα που δεν έχεις σκεφτεί, να βρεις ευκαιρίες που δεν είχες εντοπίσει, να διακρίνεις απειλές που δεν είχες φανταστεί, να προβλέψεις παράγοντες που θεωρούσες απρόβλεπτους, είναι μία έρευνα με πραγματική αξία. Ειδικά σε περιόδους κρίσης, μια έρευνα που σε καθοδηγεί να επενδύσεις αποτελεσματικά το «κουρεμένο» budget του προϊόντος σου και να αποφύγεις λάθη, είναι απολύτως απαραίτητη. Γι’ αυτή την έρευνα είμαστε εδώ και γι’ αυτό η παρουσία της IPSOS στην Ελλάδα συνοδεύτηκε από την εγκατάσταση του ρόλου του consultant και partner των φαρμακευτικών εταιρειών».

sl.18_opt

Share.

About Author

Leave A Reply

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.