Στα νοσοκομεία όλης της χώρας το βραχιολάκι – Τι άλλαξε

0

Σημαντική μείωση του χρόνου αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) των νοσοκομείων έχει επιφέρει η έως σήμερα εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών, το λεγόμενο «βραχιολάκι», το οποίο από αρχές του έτους θα διατίθεται σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας.

Το σύστημα, όπου έχει ήδη εφαρμοστεί, έφερε σημαντική αλλαγή στη λειτουργία των νοσοκομείων και στη διευκόλυνση των πολιτών, όπως αναφέρει ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Συγκεκριμένα, ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα νοσοκομεία που έχουν ενταχθεί στο σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης είναι 4 ώρες. Ειδικότερα, κατά 4 ώρες έχει μειωθεί ο χρόνος αναμονής στα επείγοντα του νοσοκομείου «Ευαγγελισμός», το πρώτο νοσοκομείο που εφαρμόζει από τις 15 Μαΐου το «βραχιολάκι». Από 9 ώρες η αναμονή φτάνει στις 5 ώρες. Σημειώνεται, ότι το επείγον περιστατικό δεν έχει αναμονή. Ο χαμηλότερος χρόνος εντοπίζεται στο «Παίδων Αγία Σοφία» όπου απαιτείται 1 ώρα και 58 λεπτά και ο υψηλότερος χρόνος στον Ευαγγελισμό όπου απαιτούνται 5 ώρες και 16 λεπτά. Από τις 15 Μαΐου που ξεκίνησε το νέο σύστημα μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού (18 Ιουλίου), στο σύνολο των 10 νοσοκομείων έχουν εξυπηρετηθεί 44.032 ασθενείς.

Στα παθολογικά ιατρεία ο μέσος χρόνος αναμονής υπολογίζεται σε λιγότερο από 2 ώρες, με τον υψηλότερο χρόνο αναμονής να καταγράφεται στον «Ευαγγελισμό» στις 3 ώρες και 19 λεπτά. Στα καρδιολογικά ιατρεία ο χρόνος αναμονής υπολογίζεται σε 1 ώρα. Στο «ΚΑΤ» καταγράφεται ο υψηλότερος χρόνος αναμονής 2 ώρες και 32λεπτά. Στον χειρουργικό τομέα ο χρόνος αναμονής είναι 1 ώρα. Στο Νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» καταγράφεται ο υψηλότερος χρόνος αναμονής με 1 ώρα και 44 λεπτά. Στο ακτινολογικό ο μέσος χρόνος αναμονής είναι 15 λεπτά, με τον μεγαλύτερο χρόνο αναμονής να καταγράφεται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών με 24 λεπτά.

Το «βραχιολάκι» εφαρμόζεται στα εξής νοσοκομεία: «Άγιοι Ανάργυροι –Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο Κηφισιάς», «Γ. Γεννηματάς», «Ευαγγελισμός», «ΚΑΤ», «Λαϊκό», «Σισμανόγλειο», «Αττικόν», «Αγία Σοφία», «Αγλαΐα Κυριακού» και «Πατρών» (Ρίο). Κατά την πρόσφατη παρουσίαση των αποτελεσμάτων του συστήματος από τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη και τον Υφυπουργό, Μάριο Θεμιστοκλέους, επισημάνθηκε ότι η εικόνα των ΤΕΠ έχει αλλάξει καθώς στα νοσοκομεία που εφαρμόζεται το νέο σύστημα επικρατούν ηρεμία και τάξη, καθώς ο ασθενής γνωρίζει τη σειρά του και πού θα πάει.

Το επόμενο διάστημα θα εφαρμοστεί το βραχιολάκι στο «Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων», στο «Νοσοκομείο Καρπάθου», στον «Άγιο Σάββα» και στο «Παίδων Πεντέλης». Στα τέλη Σεπτεμβρίου θα εφαρμοστεί σε ακόμη 10 νοσοκομεία και έως τον Φεβρουάριο 2026 θα εφαρμόζεται σε 100 νοσοκομεία. Το «βραχιολάκι» είναι ένα μέτρο που εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υγείας για την αλλαγή εικόνας στις εφημερίες, όπως έχει σημειώσει ο Υπουργός Υγείας.

Οι εφημερίες

Οι αλλαγές εφημέρευσης των νοσοκομείων της Αττικής, η ενίσχυση των ΤΕΠ με προσωπικό, ο σύγχρονος ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός, η συνδρομή εθελοντών του Ερυθρού Σταυρού που βοηθούν και καθοδηγούν τους ασθενείς μέσα στο νοσοκομείο και η ανακαίνιση των ΤΕΠ, έχουν αλλάξει την εικόνα στις εφημερίες. Ειδικότερα, έχουν προσληφθεί στα ΤΕΠ Αττικής 188 νοσηλευτές, 99 τραυματιοφορείς, 30 γιατροί, 171 άτομα λοιπό προσωπικό. Σύμφωνα με τον κ. Θεμιστοκλέους, σε 12 μήνες από σήμερα θα έχουν παραδοθεί όλες οι ανακαινίσεις στα 47 ΤΕΠ που είναι σε εξέλιξη. Πάντως, ένα πρόβλημα που εξακολουθεί να καταγράφεται είναι ότι περίπου το 30% των ασθενών που προσέρχεται στα ΤΕΠ δεν θα έπρεπε να πηγαίνει στα νοσοκομεία αν λειτουργούσε ολοκληρωμένα το σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Ειδικότερα, από 49.000 ασθενείς που φόρεσαν το «βραχιολάκι», οι 17.000 δεν έπρεπε να βρίσκονται στα ΤΕΠ.

Περίπου το Νοέμβριο, το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών θα περάσει σε άλλη φάση, με το άνοιγμα της πλατφόρμας για την παρακολούθηση του χρόνου αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των νοσοκομείων. Στόχος της νέας εφαρμογής είναι η συλλογή πραγματικών δεδομένων για το τι συμβαίνει στα ΤΕΠ, ώστε να υπάρχει παρέμβαση σε συνθήκες υπερβολικής καθυστέρησης, να γνωρίζει ο ασθενής τον χρόνο αναμονής σε κάθε νοσοκομείο και να σχεδιάζονται στοχευμένες πολιτικές.

Πώς λειτουργεί το σύστημα

Με την άφιξή του στο νοσοκομείο, ο πολίτης παραλαμβάνει το εισιτήριό του, γνωστό ως «βραχιολάκι», από το ειδικό εκδοτήριο που βρίσκεται στην είσοδο των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ).

Αυτό το εισιτήριο τον συνοδεύει σε όλα τα στάδια της ιατρικής εξυπηρέτησής του και φέρει έναν κωδικό QR. Όταν σκανάρει τον κωδικό έχει τη δυνατότητα:

  • Nα μάθει τον αριθμό του εισιτηρίου του.
  • Nα γνωρίζει πόσα άτομα προηγούνται στην αναμονή.
  • Nα πληροφορηθεί τον εκτιμώμενο χρόνο αναμονής.
  • Να ακυρώσει το εισιτήριό του για οποιονδήποτε λόγο.

Υπενθυμίζεται, ότι όταν οι ασθενείς περνούν από τη Διαλογή των ΤΕΠ, ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού, χαρακτηρίζονται στο ηλεκτρονικό σύστημα με τα εξής χρώματα:

  • Απαλό μπλε (ελαφρύ περιστατικό)
  • Πράσινο (ήπιας βαρύτητας περιστατικό)
  • Κίτρινο (μεσαίας βαρύτητας περιστατικό)
  • Πορτοκαλί (σοβαρό περιστατικό)
  • Κόκκινο (Πολύ σοβαρό περιστατικό).

Η εκκίνηση…

Η πρότυπη λειτουργία του ψηφιακού συστήματος με tracker σε κάθε ασθενή ξεκίνησε στα μέσα Μαΐου στο τμήμα επειγόντων περιστατικών του «Ευαγγελισμού». «Κάθε πολίτης θα προμηθεύεται ένα QR code το οποίο σκανάροντάς το θα μπορεί ανά πάσα ώρα και στιγμή να δει τον χρόνο αναμονής στο ιατρείο που περιμένει. Θα μπορεί να βλέπει τη σειρά του στην αναμονή, το νούμερό του δηλαδή, πράγμα που θα του επιτρέπει κιόλας-που λέει ο λόγος, να πάει και για ένα καφέ, αν δεν είναι κάτι σοβαρό και να περιμένει μέχρι να έρθει η σειρά του, πράγμα που αποσυμφορίζει επίσης και τα ιατρεία μας και μειώνονται και οι ουρές», όπως έχει σημειώσει ο Τάσος Γρηγορόπουλος, Διοικητής του Ευαγγελισμού, υπογραμμίζοντας πως «Τα χρώματα είναι σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Και να διευκρινίσουμε ότι είναι ένα χρώμα. Από κει και πέρα, όταν ο ασθενής προσέλθει στη διαλογή, εκεί γίνεται ανάλογα τη βαρύτητα της κατάστασής του. Του δίνεται, ας το πούμε, ένα από αυτά τα χρώματα (πέντε), το οποίο προσδιορίζει τη βαρύτητα της κατάστασής του. Ο κάθε πολίτης λοιπόν, οφείλει να πάρει έναν αριθμό προτεραιότητας με το QR code του και στη συνέχεια καταγράφονται στο γραφείο κίνησης, όλα τα στοιχεία του, το ΑΜΚΑ του και οτιδήποτε άλλα δημογραφικά στοιχεία χρειάζονται όπου και εκεί του δίνουμε εμείς, εκτυπώνουμε την ίδια στιγμή ένα βραχιολάκι το οποίο το φοράει στο χέρι του (…). Και εμείς ως διοίκηση θα μπορούμε να παρακολουθούμε την κίνηση στα ιατρεία, να παρακολουθούμε τους χρόνους αναμονής, να παρεμβαίνουμε όπου χρειάζεται και αν δούμε ότι υπάρχει κάποια μεγάλη καθυστέρηση, πάντα προς όφελος του πολίτη». Όσο για το τι θα γίνεται με τον ασθενή, με έναν πολίτη σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, επισήμανε χαρακτηριστικά το εξής: «Εκεί πρέπει εμείς ως διοίκηση να παρέμβουμε, να βρούμε τα αίτια της καθυστέρησης. Μπορεί ο μεγάλος χρόνος αναμονής εξέτασης να οφείλεται στο γεγονός ότι ο ασθενής ήθελε πολλές εξετάσεις. Είναι πάρα πολλοί οι λόγοι που μπορεί να καθυστερήσει ένας ασθενής. Μπορεί να είναι και κάτι αναίτιο. Ακριβώς αυτό το σύστημα μας δίνει αυτή τη δυνατότητα να παρέμβουμε τη στιγμή που πρέπει (…)».

Τέλος, δεν παρέλειψε να σημειώσει «Η κεντρική φιλοσοφία είναι πάντα ο πολίτης. Ο ασθενής που προσέρχεται να διευκολύνεται, όσον αφορά το χρόνο αναμονής του. Με την έννοια αυτό που σας είπα πριν ότι θα μπορεί ανά πάσα ώρα και στιγμή να το βλέπει. Και επίσης, δίνει και τη δυνατότητα στις διοικήσεις των νοσοκομείων να παρεμβαίνουν όπου υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις» σημείωσε στο ενημερωτικό ραδιόφωνο του Πρώτου Προγράμματος.

Share.

About Author

JP Communications

Comments are closed.