Σε 5 άξονες το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία

0

Δημήτρης Βαρτζόπουλος
Υφυπουργός Υγείας

Ο Υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος παρουσιάζει τη νέα στρατηγική της κυβέρνησης για την ψυχική υγεία, δίνοντας έμφαση στην αποϊδρυματοποίηση, την ψηφιοποίηση και την ενίσχυση κοινοτικών δομών. Στόχος είναι ένα σύγχρονο, ανθρωποκεντρικό και προσβάσιμο σύστημα, που θα συναντά τον πολίτη στην καθημερινότητά του.

 

Συνέντευξη Κοσμάς Ζακυνθινός

Κύριε Βαρτζόπουλε, τι έχει αλλάξει στην εθνική στρατηγική της Κυβέρνησης για την ψυχική υγεία τα τελευταία χρόνια, ποιοι είναι οι βασικοί άξονες υλοποίησής των δράσεων και ποιες οι προσδοκίες σας για το εγγύς μέλλον;

Το Υπουργείο Υγείας έχει εκπονήσει και υλοποιεί μια συνεκτική, πολυεπίπεδη στρατηγική που αποσκοπεί όχι μόνο στην αποκατάσταση της ψυχικής ευεξίας του πληθυσμού, αλλά και στη δημιουργία ενός σύγχρονου, προσβάσιμου και ανθρωποκεντρικού συστήματος υπηρεσιών ψυχικής υγείας. Με την ψήφιση του Νόμου 5129/2024 για την Ολοκλήρωση της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης, η Ελλάδα πραγματοποίησε ένα αποφασιστικό βήμα προς ένα σύγχρονο, δίκαιο και ανθρωποκεντρικό σύστημα ψυχικής υγείας. Ο Ν. 5129/2024 εισάγει σημαντικές καινοτομίες και θεσμικές τομές, με στόχο τη μετατροπή του υφιστάμενου συστήματος σε ένα αποκεντρωμένο, συμπεριληπτικό και θεραπευτικά πλουραλιστικό οικοσύστημα φροντίδας, με επίκεντρο το ίδιο το άτομο.

Οι κύριοι άξονες περιλαμβάνουν:

  • Ενίσχυση των κοινοτικών δομών και της πρωτοβάθμιας φροντίδας ψυχικής υγείας, με στόχο την οριστική αποϊδρυματοποίηση και την υποστήριξη των ατόμων στον φυσικό και κοινωνικό τους περίγυρο, με την λειτουργία του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας.
  • Ολιστική προσέγγιση στις εξαρτήσεις και τις εξαρτητικές συμπεριφορές, μέσω ενός ενιαίου πλαισίου υπηρεσιών, με σεβασμό στη θεραπευτική πολυφωνία, με την λειτουργία του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων.
  • Διασύνδεση της ψυχικής υγείας με κρίσιμους τομείς όπως η εκπαίδευση και η εργασία, για την έγκαιρη πρόληψη, την ενδυνάμωση και την κοινωνική και επαγγελματική ενσωμάτωση.
  • Πλήρη ψηφιοποίηση του τομέα ψυχικής υγείας και εξαρτήσεων, εξασφαλίζοντας διαφάνεια, αξιολόγηση και εξατομικευμένη προσέγγιση στη φροντίδα.
  • Θεσμοθέτηση μηχανισμών συμμετοχής των ληπτών υπηρεσιών, ενισχύοντας την αυθεντική συμπερίληψη και τη συνδιαμόρφωση πολιτικής.

Παράλληλα, μία από τις πρώτες και καίριες παρεμβάσεις μας ήταν η καθιέρωση της Τηλεφωνικής Γραμμής Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης «10306». Η γραμμή λειτουργεί δωρεάν, ανώνυμα και σε 24ωρη βάση, προσφέροντας στήριξη, συμβουλευτική και πληροφόρηση για οποιοδήποτε ζήτημα ψυχικής υγείας αντιμετωπίζουν οι πολίτες, ανεξαρτήτως ηλικίας ή φύλου. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε άμεση, εύκολη και χωρίς στιγματισμό πρόσβαση στην ψυχολογική υποστήριξη, ενισχύοντας την πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση.

Στο Υπουργείο Υγείας, προχωρούμε στην υλοποίηση ενός νέου, μακροπρόθεσμου Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Ψυχική Υγεία, το οποίο θέτει στο επίκεντρο την αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού, μέσα από συνεχή επιμόρφωση και επαγγελματική υποστήριξη και τη διάχυση υπηρεσιών σε τοπικό επίπεδο, ώστε να εξασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση ανεξαρτήτως γεωγραφικής θέσης, τη δημιουργία ενός συστήματος που “συναντά” τον πολίτη –στο σπίτι, στο σχολείο, στον χώρο εργασίας, στην κοινότητα.

Πώς ενσωματώνεται πλέον η ψυχική υγεία στον συνολικό σχεδιασμό της Δημόσιας Υγείας και του Εθνικού Συστήματος Υγείας;

Η ψυχική υγεία πλέον ενσωματώνεται στον συνολικό σχεδιασμό της Δημόσιας Υγείας και του ΕΣΥ μέσα από το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030, το οποίο δίνει έμφαση στην πρόληψη, την έγκαιρη παρέμβαση και την ισότιμη πρόσβαση όλων στις υπηρεσίες. Προχωράμε στην αποϊδρυματοποίηση και την ανάπτυξη κοινοτικών δομών, ώστε η φροντίδα να παρέχεται όσο πιο κοντά γίνεται στον πολίτη, μέσα και από την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Παράλληλα, ενισχύουμε την ψηφιοποίηση, επενδύουμε σε δράσεις για παιδιά, εφήβους και ευάλωτες ομάδες, ενώ υλοποιούμε μεταρρυθμίσεις που εξασφαλίζουν ένα σύγχρονο, αποκεντρωμένο και ανθρώπινο σύστημα ψυχικής υγείας.

Υπάρχει σχεδιασμός για περαιτέρω επέκταση ή αναβάθμιση των δημόσιων δομών ψυχικής υγείας, και αν ναι, με ποιο χρονοδιάγραμμα;

Φυσικά και υπάρχει σχεδιασμός για την περαιτέρω ενίσχυση και αναβάθμιση των δημόσιων δομών ψυχικής υγείας, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Ν. 5129/2024 για την ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης.

Είναι σε εξαιρετικά ώριμο στάδιο η ανάπτυξη νέου τύπου μονάδων, οι Μονάδες Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας, μία σχεδόν σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, με την προοπτική της παροχή ποιοτικών και ολοκληρωμένων υπηρεσιών ψυχικής υγείας είτε στην μονάδα είτε κατ΄ οίκον. Το χρονοδιάγραμμα γενικότερα περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης των υφιστάμενων υπηρεσιών μέσα το 2026, την ανάπτυξη των νέων Μονάδων Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας (ΜΟΦΨΥ) έως το 2026, καθώς και την πλήρη λειτουργία του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας έως το 2027.

Πώς αντιμετωπίζει το Υπουργείο Υγείας το πρόβλημα της υποστελέχωσης σε ψυχιάτρους, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς;

Το Υπουργείο Υγείας αντιμετωπίζει την υποστελέχωση στις δομές ψυχικής υγείας με πολυεπίπεδη στρατηγική, στο πλαίσιο της εφαρμογής του Ν.5129/2024 και του σχεδίου αναδιοργάνωσης του δικτύου ψυχικής υγείας. Η στρατηγική περιλαμβάνει τα εξής σημεία:

  • Προκηρύξεις μόνιμων και επικουρικών θέσεων, συντονισμός των διοικητικών διαδικασιών για ταχύτερη πλήρωση οργανικών κενών και μείωση του χρόνου αναμονής για την κάλυψη θέσεων, μέσω των Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.
  • Κίνητρα προσέλκυσης και κατανομής με στοχευμένα οικονομικά κίνητρα, μοριοδοτήσεις, στεγαστικά/μετακινήσιμα επιδόματα και ειδικές ρυθμίσεις για την υπηρεσία σε άγονες/νησιωτικές περιοχές.
  • Αύξηση θέσεων ειδικευομένων, συνεχής επαγγελματική κατάρτιση και προγράμματα εξειδίκευσης (ψυχίατροι, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί πχ. ΙΣΝ).
  • Ψηφιοποίηση διαδικασιών μέσω τηλεψυχιατρικής για την εξυπηρέτηση των απομακρυσμένων περιοχών, ηλεκτρονική διαχείριση ραντεβού μέσω της ΗΔΙΚΑ και λειτουργία εφαρμογών παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο της κίνησης των κλινών νοσηλείας και των θέσεων ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης.
  • Δημιουργία μητρώου προσωπικού σε κάθε Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ., με περιοδική αποτύπωση κενών, καθορισμός δεικτών (κενές θέσεις, χρόνοι αναμονής, κάλυψη ανά περιοχή) και ετήσιο σχέδιο πρόσληψης.
  • Σχεδιασμός ανθρώπινου δυναμικού και παρακολούθηση: δημιουργία/επικαιροποίηση μητρώου προσωπικού, περιοδική αποτύπωση κενών, καθορισμός δεικτών (κενές θέσεις, χρόνοι αναμονής, κάλυψη ανά περιοχή) και ετήσιο σχέδιο πρόσληψης.
  • Χρηματοδότηση και θεσμικά εργαλεία: εξασφάλιση πόρων στον κρατικό προϋπολογισμό, αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και νομοθετικές ρυθμίσεις που διευκολύνουν τις ευέλικτες προσλήψεις. Στόχος των ανωτέρω μέτρων είναι η άμεση μείωση των κενών θέσεων και των χρόνων αναμονής, καθώς και η μακροπρόθεσμη διασφάλιση βιώσιμου, προσβάσιμου και ποιοτικού δικτύου ψυχικής υγείας για όλη τη χώρα.

Τι προβλέπεται για τη στήριξη των Κέντρων Ψυχικής Υγείας και των κινητών μονάδων σε απομακρυσμένες περιοχές;

Για τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας και τις κινητές μονάδες σε απομακρυσμένες περιοχές προβλέπεται η συνέχιση της λειτουργίας τους με σταθερή χρηματοδότηση, η ενίσχυσή τους με εξειδικευμένο προσωπικό. Παράλληλα, οι Διοικήσεις των Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ. με την γνωμοδότηση των Επιστημονικών Συμβουλίων τους, θα προτείνουν σύμφωνα με τις εκφραζόμενες ανάγκες τη σταδιακή αύξηση του αριθμού τους, ώστε να διασφαλίζεται ισότιμη πρόσβαση των πολιτών σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

Ποια είναι η προσέγγισή σας για την ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων; Ειδικά μετά την πανδημία οι ειδικοί παρατηρούν ουσιαστικές αλλαγές σε θέματα συμπεριφοράς;

Το Υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, εργάζεται συστηματικά για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών βίας και σχολικού εκφοβισμού, αναγνωρίζοντας ότι το φαινόμενο αυτό συνδέεται στενά με την ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων, αλλά και με την κοινωνική συνοχή. Ήδη διαθέτουμε μια εμπειρία ενός έτους μέσα από δύο πιλοτικές δράσεις – Εξειδικευμένα Κέντρα Ημέρας στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, που λειτουργούν με ειδικές ομάδες street workers. Ο ρόλος τους είναι να καταγράφουν συστηματικά τα περιστατικά βίας και εκφοβισμού, αλλά και να συντονίζουν τους τοπικούς παράγοντες (τοπική αυτοδιοίκηση, κοινωνικές υπηρεσίες, γονεϊκό κίνημα, μαθητικά σωματεία, σχολικές κοινότητες, ενορίες κα.), ώστε να συγκροτείται ένα «τείχος προστασίας» γύρω από τα παιδιά και τους εφήβους. Οι street workers παρεμβαίνουν άμεσα σε περιπτώσεις υψηλού κινδύνου, αναγνωρίζοντας εγκαίρως τις πιο ευάλωτες περιπτώσεις ανηλίκων (μαθητών ή μη) και οικογενειών, ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κοινωνική και οικονομική επισφάλεια, προκειμένου να προληφθεί η εκτροπή σε παραβατική συμπεριφορά.

Πώς στηρίζονται οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (π.χ. πρόσφυγες, άστεγοι, κρατούμενοι) με προβλήματα ψυχικής υγείας;

Η κυβέρνηση έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσεων για την αντιμετώπιση μιας σύνθετης και πολύπλευρης κοινωνικής πραγματικότητας: της αυξανόμενης συγκέντρωσης ευάλωτων πληθυσμών στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της Αθήνας, πολλοί εκ των οποίων βρίσκονται σε κατάσταση αστεγίας, βιώνουν πολλαπλές ψυχοκοινωνικές δυσκολίες ή εμπλέκονται με τη χρήση ψυχοδραστικών ουσιών. Η διαχείριση αυτών των φαινομένων απαιτεί συνεργατική, διυπουργική προσέγγιση, βασισμένη σε αξίες όπως η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η δημόσια υγεία, η κοινωνική συνοχή και η ασφάλεια.

Κεντρικός άξονας των ενεργειών του Υπουργείου είναι να ακολουθηθούν καλές πρακτικές που εφαρμόζονται στα πλέον εξελιγμένα κράτη της Κεντρικής και Βορείου Ευρώπης και άλλων χωρών. Στο πλαίσιο αυτό δρομολογείται η δημιουργία νέων δομών τύπου ασφαλούς καταφυγίου και νέων Κέντρων Ημέρας και φιλοξενίας και αφορά στους αυτοεξυπηρετούμενους περιπατητικούς και τους μη αυτοεξυπηρετούμενους με σοβαρά κινητικά προβλήματα. Στόχος μας είναι η εξατομικευμένη προσέγγιση, η οποία θα αποκαλύψει και τους αριθμούς που καθορίζουν τους τρόπους και την κλίμακα των παρεμβάσεων. Αυτό σημαίνει ότι θα προηγηθεί λεπτομερής έλεγχος, σε προσωπικό επίπεδο, εκτίμησης κάθε ωφελούμενου και θα υπάρξει εξατομικευμένη αντιμετώπιση.

Παράλληλα, με την ψήφιση του νόμου για την Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης προβλέπεται η ένταξη στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Ψυχιατρείου Κορυδαλλού και η δημιουργία Ψυχιατρικού Τμήματος Κρατουμένων εντός του Καταστήματος Κράτησης Γυναικών του Ελαιώνα Θηβών. Στόχος μας είναι η προσφορά σύγχρονων υπηρεσιών ψυχικής υγείας σε όλα τα Σωφρονιστικά Καταστήματα της χώρας. Δεν θα αφήσουμε κανέναν κρατούμενο που αντιμετωπίζει ζητήματα ψυχικής υγείας χωρίς την υποστήριξη, βοήθεια και περίθαλψη που χρειάζεται.

Ποιες διεθνείς πρακτικές (π.χ. από τον ΠΟΥ ή άλλες ευρωπαϊκές χώρες) υιοθετεί ή προσαρμόζει η Ελλάδα στη δική της πολιτική;

Στις 27 Μαρτίου 2025, στο Υπουργείο Υγείας παρουσιάστηκαν από το Γραφείο για την Ποιότητα Φροντίδας και Ασφάλειας Ασθενών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και την ομάδα Mental Health Flagship, τα Πρότυπα Ποιότητας για τη Φροντίδα Ψυχικής Υγείας παιδιών και νέων.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, οι ψυχικές διαταραχές επηρεάζουν 1 στους 5 εφήβους στην Ευρωπαϊκή Περιφέρεια. Τα τελευταία 30 χρόνια, η επιβάρυνση των ψυχικών διαταραχών μεταξύ των νέων έχει αυξηθεί σημαντικά, ιδιαίτερα για το άγχος, την κατάθλιψη και τις διατροφικές διαταραχές. Η αυτοκτονία είναι η κύρια αιτία θανάτου στις ηλικίες 15 έως 29 ετών. Παρά την επείγουσα ανάγκη για υποστήριξη, πολλά παιδιά και έφηβοι δεν λαμβάνουν την απαραίτητη φροντίδα. Όσοι αναζητούν βοήθεια συχνά αντιμετωπίζουν υπηρεσίες που ποικίλλουν σε ποιότητα και αποτελεσματικότητα, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις, όπως μεγάλους χρόνους αναμονής για πρόσβαση στη φροντίδα, υπηρεσίες που δεν είναι φιλικές προς τα παιδιά ή τους νέους και ανεπαρκώς εκπαιδευμένους παρόχους.

Καθώς τα επιστημονικά δεδομένα είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικά, τα Πρότυπα Ποιότητας έρχονται να προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τις Κοινοτικές Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας, προσδιορίζοντας την παροχή υψηλής ποιότητας Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας και αποτελώντας παράλληλα τον οδηγό για την βελτίωση και την περαιτέρω ανάπτυξη των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας σε παιδιά και νέους.

Τι προβλέπει ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων ή του Ταμείου Ανάκαμψης ως προς τη βελτίωση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας;

Ο σχεδιασμός για την ψυχική υγεία εντάσσει την αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων καθώς και πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας στην αναβάθμιση υποδομών, τον εκσυγχρονισμό εξοπλισμού, την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων και την ίδρυση νέων κοινοτικών δομών. Ήδη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν χρηματοδοτηθεί παρεμβάσεις για την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων υποδομών, την ενίσχυση μονάδων ΨΥ σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές, καθώς και δράσεις πρόληψης και προαγωγής ψυχικής υγείας.

Υπάρχει πρόβλεψη για την ενίσχυση της ψυχικής υγείας στον χώρο εργασίας;

Στο πλαίσιο της Ολοκλήρωσης της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης και του Ν. 5129/2024 δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις πολιτικές και στην διαδικασία ένταξης ατόμων με προβλήματα ψυχικής υγείας στην αγορά εργασίας μέσω των ΚοιΣΠΕ. Το Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας που ξεκίνησε τη λειτουργία του από την 1η Ιανουαρίου 2025 στοχεύει στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών των κατά τόπους Περιφερειακών Δικτυών Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας ανά ΥΠε για την πρόληψη και την προαγωγή της ψυχικής υγείας στους χώρους εργασίας.

Περαιτέρω το Υπουργείο Υγείας ήδη στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030 έχει δύο από τους δέκα συνολικά άξονες να αφορούν ή να σχετίζονται με την Εργασία. Στο πλαίσιο αυτό και με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας δημιουργήθηκαν και ήδη λειτουργούν εδώ και ένα έτος 4 Κέντρα Ημέρας Υποστήριξης Εργαζομένων (3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη) για την προαγωγή της ψυχικής υγείας και της ευεξίας των εργαζομένων και για την διαχείριση ζητημάτων που σχετίζονται με την ψυχική υγεία στους χώρους εργασίας, όπου πολίτες μπορούν να λάβουν δωρεάν υπηρεσίες.

Τέλος, με πόρους από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης το Υπουργείο Υγείας έχει εκκινήσει την λειτουργία πέντε Εξειδικευμένων Γραφείων Υποστήριξης της Απασχόλησης τα οποία στοχεύουν στην εξεύρεση και διατήρηση της εργασίας ατόμων με σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα και άτομα στο φάσμα του αυτισμού με μέτρια και υψηλή λειτουργικότητα. Με όλα τα παραπάνω το Υπουργείο Υγείας ενισχύει και θωρακίζει την ψυχική υγεία στους χώρους εργασίας εξασφαλίζοντας σύγχρονες, δωρεάν, εξειδικευμένες και πρωτοποριακές υπηρεσίες για όλους τους πολίτες, βάζοντας σε προτεραιότητα την ψυχική υγεία.

Υπάρχει πρόθεση για ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών ψυχικής υγείας, όπως τηλεψυχιατρική και online συμβουλευτική;

Το Υπουργείο Υγείας έχει θέσει σε εφαρμογή τη δωρεάν Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306, με στόχο την εύκολη πρόσβαση των πολιτών σε Ειδικούς Ψυχικής Υγείας και την τηλεφωνική τους υποστήριξη για οποιοδήποτε θέμα ψυχικής υγείας τους απασχολεί (π.χ. άγχος, οικογενειακά ζητήματα, πένθος, κρίση πανικού). Σκοπός μας είναι να παρέχουμε υποστήριξη, πληροφόρηση και καθοδήγηση, εφόσον χρειάζεται, ώστε να γίνει η ψυχική υγεία προσβάσιμη σε όλoυς μας.

Τι σημαίνει για εσάς προσωπικά η ψυχική υγεία ως πολιτικός και ιατρός, και πώς σκοπεύετε να αφήσετε το αποτύπωμά σας στον τομέα αυτό;

Η ψυχική υγεία για μένα σημαίνει φροντίδα της ανθρώπινης υπόστασης στο σύνολό της – σώμα, ψυχή και κοινωνικό περιβάλλον. Στην κλινική πράξη έμαθα ότι πίσω από κάθε διάγνωση υπάρχει ένας άνθρωπος με ανάγκη κατανόησης, αποδοχής και ελπίδας. Ως πολιτικός, η ψυχική υγεία αποτελεί πεδίο ευθύνης και λογοδοσίας: δεν αρκεί να μιλάμε για μεταρρυθμίσεις, αλλά να διασφαλίζουμε ότι οι πολιτικές μεταφράζονται σε πραγματικές υπηρεσίες για τον πολίτη.

Στόχος της ομάδας μου στο Υπουργείο είναι η οικοδόμηση ενός συστήματος ψυχικής υγείας που δεν θα αφήνει κανέναν στο περιθώριο με καταπολέμηση του στίγματος μέσα από εκπαίδευση, ενημέρωση και συνεργασίες με την κοινωνία των πολιτών. Η ψυχική υγεία πρέπει να αναγνωρίζεται ως ισότιμο δικαίωμα και όχι ως «δεύτερη κατηγορία» φροντίδας.

Καθημερινώς προσπαθούμε να στήσουμε ένα δίκτυο υπηρεσιών πιο κοντά στον πολίτη, με μεγαλύτερη διαφάνεια, λογοδοσία και μετρήσιμα αποτελέσματα – ώστε η ψυχική υγεία να μην είναι πια αόρατη, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της δημόσιας υγείας και της κοινωνικής συνοχής.

 

Who is Who

Δημήτρης Βαρτζόπουλος, Υφυπουργός Υγείας

Ο Δημήτρης Βαρτζόπουλος γεννήθηκε στις 11/11/1957, γιος του Χρυσόστομου, βιοτέχνη και της Φανής Λιχριδά, φιλολόγου, με καταγωγή από το Ασβεστοχώρι Θεσσαλονίκης. Είναι παντρεμένος με την Φωτεινή Μαυρομάτη, Νοσηλεύτρια ΤΕ και έχει τρία παιδιά, τον Αλέξανδρο, δικηγόρο, τον Χρυσόστομο, φοιτητή και την Δανάη, φοιτήτρια.

Τελείωσε με Άριστα (19 9/10) το Β´ Γυμνάσιο Αρρένων Καβάλας, πέρασε πρώτος στην Ιατρική ΑΠΘ το 1975, υπήρξε υπότροφος του ΙΚΥ καθ´ όλην την διάρκεια των σπουδών και αποφοίτησε με Άριστα (9) το 1981. Ειδικεύθηκε στην Ψυχιατρική και Ψυχοθεραπεία στις πανεπιστημιακές κλινικές της Βόννης και Κολωνίας και ανακηρύχθηκε Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Βόννης το 1990. Υπήρξε Επιστημονικός Συνεργάτης πανεπιστημιακών κλινικών του ΑΠΘ επί σειράν ετών. Εργάσθηκε και εργάζεται ως ιδιώτης Ψυχίατρος και Επιστημονικός Υπεύθυνος ιδιωτικής Ψυχιατρικής Κλινικής.

Μιλά Γερμανικά, Αγγλικά και λίγα Γαλλικά.

Ασχολήθηκε με τον φοιτητικό συνδικαλισμό, την ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, την ΟΝΝΕΔ και ανέλαβε θέσεις ευθύνης σε όλα τα επίπεδα οργανώσεων της Νέας Δημοκρατίας (Πρόεδρος Τοπικής, Πρόεδρος Νομαρχιακών, Πρόεδρος Διοικούσης Θεσσαλονίκης, αναπληρωτής Γραμματεύς Πολιτικού Σχεδιασμού).

Στην Δημόσια Διοίκηση θήτευσε ως Διοικητής της Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας από το 2004-2009.

Υπηρέτησε ως Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στην Κυβέρνηση Παπαδήμου το 2011/2012.

Το 2012 εκλήθη από τον Αντώνη Σαμαρά, να ιδρύσει την Γενική Γραμματεία Συντονισμού της Κυβέρνησης, της οποίας υπήρξε επικεφαλής για περίπου 2,5 χρόνια!

Στις βουλευτικές εκλογές του Ιουλίου 2019 εκλέγεται για πρώτη φορά Βουλευτής.

Στις εκλογές του Μαΐου 2023 επανεκλέγεται πρώτος Βουλευτής στη Β’ εκλογική περιφέρεια Θεσσαλονίκης.

Μετά τις εκλογές του Ιουνίου ορίζεται Υφυπουργός Υγείας με απόφαση του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.

Share.

About Author

JP Communications

Comments are closed.