Οι τάσεις στην αισθητική ιατρική σήμερα

0

Ο συναρπαστικός τομέας της Αισθητικής Ιατρικής είναι μια νέα τάση στη σύγχρονη ιατρική. Οι θεραπευόμενοι δε θέλουν μόνο να έχουν καλή υγεία, θέλουν επίσης να απολαύσουν τη ζωή στο έπακρο, να είναι σε φόρμα και να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις της γήρανσης. Πράγματι, οι θεραπευόμενοι πλέον ζητούν γρήγορες, μη επεμβατικές διαδικασίες με ελάχιστο χρόνο αποθεραπείας και τον ελάχιστο κίνδυνο. Κατά γενικό κανόνα, η βελόνα αντικαθιστά όλο και περισσότερο το νυστέρι.

Η νέα τάση είναι να γίνονται μικρές βελτιώσεις στις περιοχές που απασχολούν τους θεραπευόμενους, αντί των μεγάλων παρεμβάσεων με έντονα ορατά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Εταιρείας Αισθητικής Πλαστικής Χειρουργικής (ISAPS), η κατηγορία των ενέσιμων, μη χειρουργικών παρεμβάσεων είχε αυξητική τάση το 2019, καταγράφοντας αύξηση 8.6% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ήδη το 2019 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 10.000.000 θεραπείες βοτουλινικής τοξίνης τύπου Α και υαλουρονικού οξέος, κατατάσσοντας τις θεραπείες αυτές στην πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα στη λίστα των μη χειρουργικών επεμβάσεων σε άντρες και γυναίκες παγκοσμίως.

Η θεραπεία που επίσης είδαμε να ανεβαίνει στη λίστα επιλογών, καταγράφοντας το υψηλότερο ποσοστό αύξησης μέσα σε ένα χρόνο (2019 vs. 2018), είναι o υδροξυαπατίτης ασβεστίου, με αύξηση του αριθμού των θεραπειών κατά 64,9%, ενώ και οι θεραπείες υαλουρονικού οξέος συνέχισαν την αυξητική τάση, έως 15,7% από το 2018. Στην Ελλάδα το 2019 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 160.000 ενέσιμες μη χειρουργικές παρεμβάσεις.

Ένας από τους κύριους λόγους που οι τάσεις στην Αισθητική Ιατρική έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα, είναι η άνοδος των social media. Είτε πρόκειται για selfies στο Instagram ή στο Facebook, το κοινό έχει αρχίσει να εστιάζει περισσότερο σε ελάχιστα επεμβατικές θεραπείες για να ανανεώσει την εμφάνισή του.

Όταν μιλάμε για τάσεις στην Αισθητική Ιατρική, το 2019 ήταν το απόλυτο έτος των διαδικασιών αναζωογόνησης του προσώπου και αυτές οι τάσεις συνεχίστηκαν έως το 2020, ενώ δεν φαίνεται να επιβραδύνονται σύντομα.

Το 2020 η παγκόσμια αγορά της Αισθητικής Ιατρικής εκτιμήθηκε στα 86.2 δις. δολάρια ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 9,8% CAGR (σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης) από το 2021 έως το 2028.

Ακόμα ένας παράγοντας που αυξάνει τη ζήτηση για αισθητικές θεραπείες, είναι οι καινοτόμες συσκευές αισθητικής. Η εισαγωγή τεχνολογικά προηγμένων προϊόντων, όπως μη επεμβατικά συστήματα body contouring που χρησιμοποιούν τεχνολογία κρυολιπόλυσης, αναμένεται να δημιουργήσουν προσοδοφόρες ευκαιρίες τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Αισθητικής, το 2019 στις ΗΠΑ πραγματοποιήθηκαν 129.686 μη επεμβατικές διαδικασίες μείωσης του λίπους στο σώμα κατατάσσοντας και το body contouring μεταξύ των 5 κορυφαίων μη επεμβατικών διαδικασιών.

aisthitiki iatriki taseis

Τα κίνητρα των θεραπευομένων

Οι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι ψάχνουν αισθητικές θεραπείες ποικίλουν και διαφοροποιούνται από άνθρωπο σε άνθρωπο αλλά συχνά συνδέονται με επαναλαμβανόμενα αρνητικά συναισθήματα, σκέψεις, εμπειρίες. Οι ψυχοκοινωνικοί στόχοι για τους θεραπευόμενους μπορούν απλοϊκά να συνοψιστούν ως θετική μεταβολή στην συναισθηματική κατάσταση, αυξημένη αυτοεκτίμηση, βελτίωση στις διαπροσωπικές σχέσεις και αποδοχή από το κοινωνικό σύνολο.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τους θεραπευτικούς στόχους και τις προσδοκίες των ανθρώπων που προχωρούν σε κάποια αισθητική παρέμβαση, συνήθως αντανακλούν τις εξελισσόμενες κοινωνικές και πολιτιστικές επιρροές καθώς και τις υπάρχουσες εμπορικές τάσεις. Ο επαγγελματίας υγείας καλείται να αποκωδικοποιήσει τα κίνητρα και τους στόχους των θεραπευόμενών του προτού προχωρήσει σε κάποια πρόταση θεραπείας καθώς και να προσαρμόσει την πρόταση αυτή στη μοναδική ιδιοσυγκρασία του κάθε ανθρώπου.

Ένας τρόπος να απλοποιηθεί αυτή η αποκωδικοποίηση, είναι η ένταξη των ασθενών σε κάποιο από τα τέσσερα ξεχωριστά αρχέτυπα με βάση τους παρακινητικούς παράγοντες και τους αισθητικούς στόχους όπως προέκυψαν στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Allergan «Going Beyond Beauty» που συνίσταται στην εκπόνηση 27 προγραμμάτων έρευνας αγοράς μεταξύ του 2014 και 2017 με περισσότερους από 54.000 συμμετέχοντες. Η ποιοτική αυτή έρευνα διερεύνησε τη συμπεριφορά των θεραπευομένων σε διάφορες χώρες (συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Κίνας, του Καναδά και της Σαουδικής Αραβίας) και έδειξε ότι οι θεραπευόμενοι γενικά μπορούν να καταταχθούν σε μία από τις τέσσερις κατηγορίες, σ’ ότι αφορά στο βασικό τους κίνητρο για θεραπεία: Positive Ageing, Beautification, Correction, Transformation.

Σε κάθε περίπτωση, ο επαγγελματίας υγείας που ασχολείται με την Αισθητική Ιατρική, πρέπει να αναπτύξει κατάλληλες δεξιότητες ολιστικής αξιολόγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης των θεραπευομένων, εκτενή γνώση της ανατομίας του προσώπου, ικανότητα επεξήγησης των μεταβολών που επέρχονται με τη διαδικασία της γήρανσης και φυσικά γνώση των κατάλληλων θεραπειών, ώστε οι προσδοκίες του θεραπευόμενου να εναρμονίζονται με τις δικές του συστάσεις.

Οι θεραπείες βοτουλινικής τοξίνης και τα fillers δεν είναι πλέον ταμπού

Οι καιροί έχουν αλλάξει και οι αισθητικές παρεμβάσεις, όπως οι θεραπείες με βοτουλινική τοξίνη και τα εμφυτεύματα υαλουρονικού οξέος δε θεωρούνται πλέον ταμπού και αποτελούν συνηθισμένες θεραπείες αντιγήρανσης, σε σχέση με το παρελθόν που κανείς δεν μιλούσε ανοιχτά γι’ αυτές.

Επιπλέον, η νεότερη γενιά, όπως οι millennials, άρχισαν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην εμφάνισή τους, με αποτέλεσμα να επιλέγουν θεραπείες με βοτουλινική τοξίνη και εμφυτεύματα υαλουρονικού οξέος και με αυτή την ξαφνική ζήτηση να αφαιρείται το στίγμα που κάποτε είχε συσχετιστεί με αυτούς τους τύπους των παρεμβάσεων.

Καθώς οι άνθρωποι παρατηρούν περισσότερο την εμφάνισή τους, η ανάγκη για μη επεμβατικές αισθητικές θεραπείες θα αυξάνεται και η ζήτηση των καταναλωτών θα συνεχίσει να οδηγεί τις μη επεμβατικές διαδικασίες στην κορυφή όλων των αισθητικών διαδικασιών το 2021.

Share.

About Author

Comments are closed.